والیبال ورزشی عالی است که افراد در هر سنی و سطح مهارت می توانند از آن لذت ببرند. این بازی را می توان در طول سال در داخل و خارج از خانه بازی کرد. گذشته از لذت ناب بازی، والیبال فواید زیادی دارد. والیبال پس از فوتبال و بسکتبال در میان ورزش های تیمی در رده سوم قرار دارد. طبق قوانین رسمی، این تیم ها از شش بازیکن تشکیل شده اند اما می توانند از هر تعداد با حداکثر شش و کمترین تعداد دو بازیکن باشند. برای اطلاع از مزایای آن با دمبل همراه باشید.

این ورزش یک روش جالب برای سوزاندن کالری است. با انجام 45 دقیقه والیبال می توانید 585 کالری بسوزانید. والیبال همچنین باعث تقویت قدرت و قدرت عضلانی می شود. فعالیت های لازم هنگام بازی والیبال باعث تقویت قسمت بالای بدن، بازوها، شانه ها، ران ها، شکم و پایین پاها می شود. علاوه بر این، والیبال هماهنگی چشم، رفلکس و تعادل را بهبود می بخشد. آخرین و نه مهمترین، والیبال کار گروهی و ارتباطات را آموزش می دهد و یک فعالیت اجتماعی عالی است.

مانند هر ورزش، در هنگام بازی والیبال خطر آسیب دیدگی وجود دارد. آسیب های معمول در والیبال را می توان به دو دسته تقسیم کرد: آسیب های شدید و آسیب های تروماتیک. برخی از آسیب های شدید شامل تاندونیت روتاتور کاف، تاندونیت آرنج یا مچ دست، تاندونیت کشکک کشنده یا آشیل و کمردرد است. آسیب های تروماتیک شامل دررفتگی یا جدا شدن شانه، پارگی روتاتور کاف، پیچ خوردگی مچ دست، شکستگی انگشت، پارگی تاندون آشیل، آسیب دیدگی رباط، پارگی غضروف زانو، پیچ خوردگی مچ پا، کشیدگی عضلات و کشیدگی عضلات و فتق دیسک ها است.

برای جلوگیری از آسیب، بازیکنان باید:

  • قبل از بازی باید بدن خود را گرم کنند که این حرکات متشکل از حرکات کششی و فعالیت هوازی سبک است.
  • در یک برنامه تمرینی جامع انعطاف پذیری، تمرینات قدرت ، تمرین پرش، تمرینات سرعت و چابکی و تمرین استقامت شرکت کنید.
  • از کفش مناسب با کف های مقاوم در برابر لغزش استفاده کنید
  • از تکنیک خوب استفاده کنید
  • قبل از بازی زمین ها را تمیز کنید. اگر در فضای داخلی بازی می کنید به دنبال ماده لغزنده باشید و اگر در فضای باز در ماسه یا چمن بازی می کنید به دنبال جمع آوری آشغال ها یا اشیای تیز باشید باشید.

 

توپ والیبال بتا مدل PVBR5-MKS

ویژگی های این محصول:

  • لاستیکی
  • 280 گرم
  • به همراه تور حمل توپ

 

توپ والیبال مدل MVA 200

ویژگی های این محصول:

  • چرم مصنوعی
  • 200 گرم
  • غیر حرفه ای

 

برنامه آموزشی

یک برنامه جامع تمرینی والیبال می تواند باعث کاهش آسیب دیدگی و افزایش قدرت، ارتفاع پرش، استقامت و سرعت و چابکی در زمین شود. این کار با موارد زیر امکان پذیر است:

  • کشش اندام تحتانی، شانه ها و کمر
  • تمرینات تقویت کننده برای شکم، پاها و شانه ها
  • آموزش پرش شامل پرش باکس، پرش جانبی و پرش بلوک
  • تمرینات سرعت و چابکی شامل دو سرعت، تمرین نردبان و جابجایی جانبی
  • تمرینات استقامتی مانند دویدن یا شنا برای بهبود استقامت با مسابقات طولانی

 

توپ والیبال مدل MVA310L

ویژگی های این محصول:

  • فوم سوزنی
  • 215 گرم
  • مناسب سالن

 

فواید بازی والیبال

1. سوزاندن کالری

تحقیقات علمی تایید می کند که 45 دقیقه شرکت در یک بازی والیبال باعث سوزاندن 585 کالری می شود. همانطور که بازیکن در داخل زمین حرکت می کند و با حرکات پراکنده توپ همراه است، تغییرات جهت باعث افزایش مقدار انرژی در دقیقه می شود.

 

2. ورزیده کردن بدن

هنگام بازی والیبال، قسمت بالایی بدن باید با قسمت پایین تعادل داشته باشد تا تعادل و هماهنگی حاصل شود. قسمت تحتانی نیازهای سرعت و تعادل را پوشش می دهد زیرا با حرکت پراکنده توپ، حرکت بازیکن باید خود به خود و هماهنگ باشد. از طرف دیگر، بالاتنه نیاز به هماهنگی دست و چشم دارد تا مسیر توپ را هدایت کند.

 

3. افزایش نرخ متابولیک بدن

برای افزایش متابولیسم بدن، بدن نیاز به مصرف مداوم انرژی دارد. مشغول شدن به ورزش یکی از عالی ترین روش ها برای انجام این کار است. در حالی که بازیکن برای نجات توپ از زمین بازی عبور می کند و بدن مجبور است انرژی مصرف کند و عضلات را درگیر کند. با این میزان متابولیسم بالا ، توزیع انرژی به اندام های مختلف در حد مطلوب است.

 

4. جوان سازی اندام های حیاتی بدن

تحقیقات علمی تأیید می کند که، ورزش باعث می شود اندام های حیاتی مانند کلیه و ریه ها در یک وضعیت سالم باقی بمانند. با انجام ورزش، بدن به مقدار قابل توجهی خون پمپاژ می کند تا اطمینان حاصل کند که عضلات از اکسیژن کافی برای اهداف تنفسی برخوردار هستند.

ورزش مداوم، ریه ها و قلب را درگیر تنفس می کند که برای جوان سازی آن ها بسیار حیاتی است. سلامت قلب و ریه ها از بیماری های قلبی و تنفسی مانند آسم و حملات قلبی جلوگیری می کند.

 

توپ والیبال مولدن مدل VL5500

ویژگی های این محصول:

  • حرفه‌ای
  • میکرو فیبر
  • مناسب سالن

 

5. بهبود ویژگی های اجتماعی

در یک تیم، روحیه فردگرایی نیست و این اطمینان را می دهد که بازیکنان تیم به یکدیگر اعتماد می کنند. این جنبه از یک تیم اطمینان می دهد که فرد ویژگی های اجتماعی خود را در رابطه با روابط اجتماعی یاد می گیرد و بهبود می بخشد.کار گروهی در سناریوهای مختلف زندگی با شروع کار یا حتی شرایط آموزشی یک نیاز خواهد بود.

 

6. کاهش سطح استرس و اضطراب

استرس افراد را در زندگی روزمره خود به خطر می اندازد و این یک پدیده طبیعی است. استرس مداوم، ممکن است اثرات سوئی بر سلامتی فرد ایجاد کند. بنابراین، انجام ورزش، به ویژه ورزش هایی که تمرکز نیاز دارند، استرس را کاهش می دهند و بنابراین سلامت روانی فرد را بهبود می بخشند.

والیبال ورزشی است که تمرکز مداوم می خواهد. بنابراین بازیکن برای تمرکز روی بازی مجبور است از نظر ذهنی از افکار حواس پرت کننده جدا شود. این فرار ذهنی باعث می شود بازیکن ضمن تمرکز روی بازی، از افکار استرس زا فاصله بگیرد.

 

7. کاهش خطر چاقی و جمع آوری چربی

بدن در حین ورزش دائماً برای تأمین انرژی تنفس می کند. این کار از تجمع چربی های بدن جلوگیری می کند و ممکن است شرایطی مانند چاقی ایجاد کند. چاقی بیماری است که در اثر تجمع چربی بدن اغلب به دلیل کمبود ورزش ایجاد می شود. هنگامی که چربی در بدن جمع می شود خطر حمله قلبی و سایر ناهنجاری های قلبی عروقی نیز افزایش می یابد.

 

8- بهبود هماهنگی عضلات و اعصاب

برای اینکه بدن بتواند عضله واحدی را حرکت دهد، باید ارتباط عصبی برقرار شود. در حالی که در یک بازی والیبال، بازیکن باید حرکات سریع انجام دهد در حالی که از تعادل و هماهنگی آنها اطمینان دارد. این کار بدن را برای استفاده از کلیه اعصاب عضلات جهت کنترل بهتر متصل می کند.

مغز هنگام تمرکز کامل حرکات پراکنده را هماهنگ می کند و بنابراین بازیکن همیشه چابک است. عضله و اعصاب بازیکن با هماهنگی بهتر انجام می شود، که در هنگام شرکت در سایر فعالیت های خارج از زمین نیز به نفع آن ها خواهد بود.

 

تور والیبال مدل تک نواره نیک اسپورت

ویژگی های این محصول:

  • تک نواره
  • پلی‌استر , پلی‌پروپیلن
  • 9000 × 76 سانتی متر

 

9. جلوگیری از پوکی استخوان

در صورت عدم استفاده مداوم، استخوان ها ممکن است متخلخل شوند، یعنی پوکی استخوان. هنگامی که استخوان در اثر پوکی استخوان ضعیف می شود، بدنبال ضعیف شدن کلیت بدن نیز خراب می شود. با این حال ورزش می تواند این شرایط را بهبود بخشد یا به طور کلی از آن جلوگیری کند. استفاده مداوم از عضلات، استخوان را قادر می سازد تا از استحکام و قدرت خود برای حمایت از حرکات ثابت عضلانی برخوردار شود.

در والیبال، سرویس برای نجات توپ اطمینان حاصل می کند که استخوان ها با گذشت زمان و با رشد توده استخوان برای حمایت از عضلات، قدرت می گیرند. از این رو مشاهده می شود که بازیکنان توده استخوانی را در مقایسه با افرادی که به سختی ورزش می کنند افزایش داده اند.

 

10. تمرکز و تمرکز بهبود یافته

یک بازیکن والیبال باید با جنبه های مختلف بازی همگام شود. این جنبه ها شامل موقعیت ها و حرکات یک هم تیمی، حرکات توپ و بازی های مختلف حریف است. از این رو مغز همیشه با اطلاعات ارتباط برقرار می کند زیرا آنها سعی می کنند حرکت خود را هماهنگ نگه دارند. همانطور که بازیکن در بازی پا می گیرد، توانایی تمرکز روی یک فعالیت منفرد نیز افزایش می یابد.