امتیازدهی

تشک‌های یوگا تشک‌هایی هستند که برای جلوگیری از لیز خوردن دست‌ها و پاها در حین تمرین آسانا در یوگای مدرن به عنوان ورزش استفاده می‌شوند. گونه اولیه ساخته شده از زیرانداز فرش لاستیکی، که توسط معلم یوگا آنجلا فارمر در سال 1982 پیشگام شد، تشک چسبنده نام داشت.

قبل از دوران مدرن، یوگا مراقبه و هاتا یوگا بر روی زمین خالی انجام می شد، گاهی اوقات با یک فرش از پوست آهو یا ببر. تشک های مدرن مناسب برای اشکال پرانرژی یوگا از پلاستیک، لاستیک و گاهی مواد دیگر از جمله هسین و چوب پنبه، مبادله کم هزینه، راحتی، چسبندگی و وزن ساخته شده اند.

تشک یوگا را «یکی از رایج‌ترین نمادهای تجاری‌سازی یوگا» نامیده‌اند.

یوگا یک تمرین باستانی است که شامل ورزش ملایم، کنترل تنفس و مدیتیشن است.
مزایای سلامتی تمرین منظم یوگا ممکن است شامل کاهش فشار خون، بهبود وضعیت بدن و گردش خون و احساس تندرستی باشد.
یک مربی آموزش دیده و واجد شرایط یوگا پیدا کنید.
در این صفحه
تفاوت پیلاتس و یوگا
یوگا
انواع یوگا
حرکات آسانا یا یوگا
فواید یوگا برای سلامتی
یوگا برای افراد در سنین مختلف
از کجا کمک بگیریم

یوگا بدن و ذهن را به هم نزدیک می کند و بر سه عنصر اصلی – حرکت، تنفس و مدیتیشن ساخته شده است. یوگا فواید بسیاری برای سلامت جسمی و روانی دارد که از جمله آنها می توان به بهبود وضعیت بدنی، انعطاف پذیری، قدرت، تعادل و آگاهی بدن اشاره کرد.

انواع مت یوگا :

زیر انداز یوگا یوگا مت مدل TPE ضخامت 6 میلی متر

زیر انداز یوگا یوگا مت مدل TPE ضخامت 6 میلی متر

زيرانداز يوگا مت مدل TPE ضخامت ٦ ميلی متر

زيرانداز يوگا مت مدل TPE ضخامت ٦ ميلی متر

زیرانداز یوگا ژونگای مدل Mat ضخامت 8 میلی متر

برای اینکه بتونیم خرید خوب و مناسبی داشته باشیم بهتره یه نگاهی به جنس و کیفیت محصولات بالا بیندازیم و اونا رو مورد بررسی قرار دهیم

هنگامی‌که برای اولین بار می‌خواهید ورزش یوگا را شروع کنید، شاید دانستن اینکه چه تجهیزاتی برای این ورزش نیاز است دشوار به نظر برسد. صنعت یوگا لباس و تجهیزات مختلفی را توسعه داده است که شاید احساس کنید قبل از ورود به این دنیای ورزشی باید هزینه‌های زیادی صرف کنید. اما خبر خوب این است که شما برای انجام حرکات تمرینی یوگا خصوصاً تمرینات خانگی یوگا نیازی به هزینه زیاد نخواهید داشت. یکی از مهم‌ترین تجهیزات این رشته ورزشی، زیرانداز یوگا می‌باشد که در بیشتر رشته‌های ورزشی نیز از آن استفاده می‌شود. این محصول می‌تواند انواع باکتری‌ها، عفونت‌های پوستی و قارچ‌ها را در هنگام تمرینات جذب نماید. این مت یوگا وارداتی است که بدون بو و حساسیت پوستی و نرمی و قابل انعطاف می باشد. بدلیل کیفیت بالای این مت تعداد کمی در انبار موجود است . دو لایه و با سه رنگ موجود است

که در مقایسه با آن مشخصات زيرانداز يوگا مت مدل TPE ضخامت ٦ ميلی متر ابعاد ۱۷۵x۶۹x۰.۶ سانتی‌متر وزن ۸۰۰ گرم

و امااین مشخصات زیرانداز یوگا ژونگای مدل Mat ضخامت 8 میلی متر ابعاد ۶۱ × ۱۷۳ سانتی‌متر ، وزن ۱۵۰۰ گرم ، ضخامت ۰.۸ میلی‌متر ، جنس فوم PVC توضیح کاور دارد ، حالا انتخاب با شماست ..

برای دیدن جزئیات بیشتر و آگاهی از ویژگی ها و قیمت محصولات کافی ست روی لینک جزئیات بیشتر و خرید کلیک کنین.

همیشه قبل از شروع هر برنامه تناسب اندام جدید با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر یک بیماری از قبل وجود داشته باشد یا برای مدت طولانی ورزش نکرده اید.

تفاوت پیلاتس و یوگا

معمولا تصور می شود پیلاتس و یوگا یکی هستند، با این حال پیلاتس به طور سنتی بیشتر بر کنترل حرکت و استقامت عضلانی تمرکز می کند در مقابل یوگا که بدن را از طریق جریان حرکت به ذهن متصل می کند.

یوگا

یوگا یک فلسفه هندی باستانی است که قدمت آن به هزاران سال پیش برمی گردد. این به عنوان راهی به سوی روشنگری معنوی طراحی شده بود، اما در دوران مدرن، جنبه های فیزیکی یوگا به عنوان یک شکل ملایم ورزش و مدیریت استرس محبوبیت زیادی پیدا کرده است. انواع مختلفی از یوگا وجود دارد، اما هر کدام اساساً بر ژست‌های ساختاری (آسانا) که با آگاهی از نفس تمرین می‌شوند، متکی است.

محققان کشف کرده اند که تمرین منظم یوگا ممکن است فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد، از جمله افزایش تناسب اندام قلبی عروقی، بهبود قدرت عضلانی و عادی سازی فشار خون. یوگا یک پادزهر معروف برای استرس است و باعث بهبود الگوهای خواب می شود. با گذشت زمان، کسانی که یوگا تمرین می‌کنند، سطوح پایین‌تری از استرس و افزایش احساس شادی و تندرستی را گزارش می‌کنند. این به این دلیل است که تمرکز روی وضعیت ها و تنفس به عنوان نوعی مراقبه عمل می کند.

قدمت تکنیک های کلاسیک یوگا به بیش از 5000 سال قبل می رسد. تمرین یوگا تلاش، هوش، دقت، دقت، تعهد و فداکاری را تشویق می کند. کلمه یوگا از زبان سانسکریت سرچشمه گرفته و به معنای “پیوستن یا یوغ زدن” است. بدن و ذهن شما را به هم نزدیک می کند و بر سه عنصر اصلی – ورزش، تنفس و مدیتیشن ساخته شده است.

حرکات یوگا برای به چالش کشیدن انعطاف پذیری، تعادل، هماهنگی و قدرت، افزایش کارایی و سلامت کلی بدن شما طراحی شده است. تکنیک‌های تنفس باعث ارتباط بیشتر ذهن با بدن، بهبود عملکرد بدن و ذهن می‌شود.

تمرکز بر حرکت و تنفس کنترل شده، بدن و ذهن را برای مدیتیشن آماده می‌کند، با رویکردی به ذهنی آرام که اجازه می‌دهد سکوت و رهایی از استرس روزمره را فراهم کند. هنگامی که یوگا به طور منظم تمرین شود، می تواند به یک رشته قدرتمند و پیچیده برای دستیابی به سلامت جسمی، ذهنی و عاطفی تبدیل شود.

انواع یوگا

انواع مختلفی از یوگا وجود دارد که هر کدام دارای شیب کمی متفاوت هستند. محبوب ترین ها هاتا، بیکرام، آیینگار، یین و وینیاسا یوگا هستند.

حرکات آسانا یا یوگا

هر وضعیت یوگا یا آسانا برای مدتی نگه داشته می شود و با تنفس کنترل شده مرتبط است. به طور کلی، یک جلسه یوگا با آساناهای ملایم شروع می شود و تا وضعیت های شدیدتر یا چالش برانگیز کار می کند. یک جلسه کامل یوگا باید هر قسمت از بدن شما را حرکت دهد و شامل پرانایاما (تمرینات کنترل تنفس)، آرامش و مدیتیشن باشد.

حالت های مختلف یا آساناها عبارتند از:

وضعیت های دراز کشیده (به پشت و دراز کشیده)
حالت های نشسته
حالت های ایستاده
وضعیت های وارونه یا وارونه

فواید یوگا برای سلامتی

تمرین آساناهای یوگا باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری می شود و در عین حال اعصاب شما را آرام می کند و ذهن شما را آرام می کند. آساناها بر عضلات، مفاصل و پوست و کل بدن – غدد، اعصاب، اندام‌های داخلی، استخوان‌ها، تنفس و مغز تأثیر می‌گذارند. اجزای سازنده فیزیکی یوگا وضعیت بدنی و تنفس است.

فواید یوگا برای سلامتی

تمرین آساناهای یوگا باعث افزایش قدرت و انعطاف پذیری می شود و در عین حال اعصاب شما را آرام می کند و ذهن شما را آرام می کند. آساناها بر عضلات، مفاصل و پوست و کل بدن – غدد، اعصاب، اندام‌های داخلی، استخوان‌ها، تنفس و مغز تأثیر می‌گذارند. اجزای سازنده فیزیکی یوگا وضعیت بدنی و تنفس است.

مزایای سلامتی یوگا عبارتند از:

سیستم قلبی عروقی (قلب و شریان ها) – آساناها ایزومتریک هستند، به این معنی که آنها به نگه داشتن تنش عضلانی برای چند ثانیه تا چند دقیقه متکی هستند. این باعث بهبود سلامت قلب و عروق و گردش خون می شود. مطالعات نشان می دهد که تمرین منظم یوگا ممکن است به عادی سازی فشار خون کمک کند.
سیستم گوارش – بهبود گردش خون و اثر ماساژ عضلات اطراف باعث بهبود و ارتقای هضم طبیعی می شود.
اسکلتی عضلانی – مفاصل در دامنه کامل حرکت خود حرکت می کنند، که تحرک را تشویق می کند و فشار را کاهش می دهد. کشش ملایم تنش ماهیچه ها و مفاصل و سفتی را آزاد می کند و همچنین انعطاف پذیری را افزایش می دهد. حفظ بسیاری از آساناها قدرت و استقامت را تشویق می کند. آساناهای تحمل کننده وزن ممکن است به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند، و همچنین ممکن است به افرادی که قبلاً پوکی استخوان تشخیص داده شده اند کمک کند (اگر با یک متخصص حرفه ای یوگا انجام شود و توسط یک متخصص بهداشت متحد هدایت شود). مزایای بلند مدت شامل کاهش کمردرد و بهبود وضعیت بدن است.
سیستم عصبی – بهبود گردش خون، کاهش تنش عضلانی و تمرکز ذهن بر نفس، همگی برای تسکین سیستم عصبی ترکیب می‌شوند. مزایای بلند مدت شامل کاهش استرس، اضطراب و خستگی، تمرکز و سطح انرژی بهتر و افزایش احساس آرامش و رفاه است.

یوگا برای افراد در سنین مختلف

یوگا در کلاس ها آموزش داده می شود، از مبتدیان تا شرکت کنندگان پیشرفته پذیرایی می شود. این غیر رقابتی است و برای هر کسی، صرف نظر از سن یا سطح آمادگی جسمانی شما، مناسب است. معلم یوگا شما باید به دقت شما را راهنمایی و مشاهده کند و در صورت لزوم وضعیت بدن را اصلاح کند.

آسانا هرگز نباید باعث درد شود. اگر احساس درد یا ناراحتی کردید، کشش را کاهش دهید یا اصلا آن را انجام ندهید. مهم است که در محدوده فیزیکی خود قرار بگیرید.

اگر شما یک مرد بالای 45 سال یا یک زن بالای 55 سال هستید، برای مدت طولانی ورزش نکرده‌اید یا از قبل یک وضعیت پزشکی دارید، باید قبل از آن با پزشک عمومی دلخواه خود یا یک متخصص واجد شرایط دیگر مشورت کنید. شروع هر برنامه ورزشی جدید یا منظم.

غربالگری قبل از ورزش برای شناسایی افرادی با شرایط پزشکی یا موارد منع مصرفی که ممکن است آنها را در معرض خطر بالاتری برای تجربه یک رویداد نامطلوب در طول فعالیت بدنی قرار دهد، استفاده می شود. این ابزاری است برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه آیا مزایای بالقوه ورزش برای شما بیشتر از خطرات است و آیا باید راهنمایی های بیشتری را از یک متخصص بهداشتی یا پزشکی متحد بخواهید.

کلاس‌های یوگا معمولاً 10 تا 20 نفر دارند که امکان توجه فردی را فراهم می‌کند. پیشنهادات برای بهره گیری بیشتر از کلاس یوگا عبارتند از:

لباس‌های راحت بپوشید و یک پتو یا تشک بردارید، زیرا بسیاری از ژست‌ها در حالت نشسته یا دراز کشیده انجام می‌شوند.
بین غذا خوردن و شرکت در کلاس یوگا زمان کافی بگذارید.
اگر شکایت خاصی (مثلاً درد یا ناراحتی) دارید، همیشه به معلم یوگا خود بگویید، تا آنها بتوانند از هر گونه آسانا که ممکن است مشکل شما را تشدید کند توصیه کنند یا شما را برای راهنمایی بیشتر به یک متخصص بهداشت ارجاع دهند.
اگر باردار هستید، اخیراً دچار جراحت، بیماری، جراحی، فشار خون بالا، مشکلات قلبی یا پوکی استخوان شده اید، همیشه به معلم یوگا خود بگویید.
از صحبت کردن در کلاس خودداری کنید زیرا ممکن است تمرکز شما و سایرین در کلاس را مختل کند.

تعریف – مت یوگا به چه معناست؟

تشک یوگا نوعی تشک است که به طور خاص برای تمرین یوگا ساخته می شود. این یک سطح بدون لغزش و بالشتک را فراهم می کند که انجام آساناهای یوگا را با خیال راحت و راحت آسان تر می کند.

تشک های یوگا معمولاً حدود 72 اینچ (182 سانتی متر) طول و 24 اینچ (60 سانتی متر) عرض دارند. اگرچه، تغییرات گسترده تری وجود دارد. از نظر ضخامت، از 2 میلی متر شروع می شود و تا 7 میلی متر می رسد که ضخامت 4 تا 5 میلی متر رایج ترین است.

طیف گسترده ای از تشک های یوگا در حال حاضر در سراسر جهان فروخته می شود. آنها در طیف گسترده ای از رنگ ها، الگوها و سبک ها هستند. برخی از آنها سازگار با محیط زیست هستند، در حالی که برخی دیگر به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی قابل حمل و استفاده در هر مکانی هستند.

Yogapedia Yoga Mat را توضیح می دهد

در دوران باستان، یوگی های هندی مستقیماً روی خاک یا علف تمرین می کردند. فرش هایی که از پوست آهو یا ببر ساخته شده بودند نیز استفاده می شد. اگرچه، قیمت زیاد و کمیاب بودن آنها به این معنی بود که هرگز به طور خاص گسترده نشدند.

زمانی که یوگا در غرب رایج شد، از حوله ها و تشک های نخی یا لاستیکی استفاده می شد. آنجلا فارمر با استفاده از زیرانداز فرش در سال 1982 و سپس همکاری با پدرش (ریچارد فارمر) برای تولید تشک های چسبناک مشابه برای استفاده در یوگا، اعتبار یافت.

نوع تشک یوگا بدون لغزش که امروزه بسیار رایج است، اختراع نسبتاً جدیدی است. در دهه 1990، Hugger Mugger Yoga Products اولین تشک یوگا را ساخت که به طور خاص برای یوگی ها طراحی شده بود. با شروع دهه 2000، شرکت انگلیسی EcoYoga در حال ساخت اولین تشک سازگار با محیط زیست در جهان بود.

در این زمان های استرس و عدم اطمینان، دوشاهای شما ممکن است نامتعادل باشند.
برای کمک به جلب توجه شما به دوشاهای خود و شناسایی دوشا غالب شما، آزمون زیر را ایجاد کردیم.

سعی کنید روی هر سوالی استرس نداشته باشید، بلکه فقط بر اساس شهود خود پاسخ دهید. بالاخره شما بهتر از هر کس دیگری خودتان را می شناسید.