برنج و آناناس یه غذای خوشمزه و پر انرژی برای کسانی است که غذای سالم دوست دارند. مزه این غذا به سبک شیرین پولو است و پخت آن سریع و ساده است. برای پخت آن با دمبل همراه باشید.

دستور پخت:

برای پخت برنج و آناناس ابتدا روغن نارگیل رو داخل ظرف می ریزیم بعد سیر خرد یا رنده شده بعد زنجبیل رنده شده و پیاز نگینی شده در انتها هویج نگینی شده را هم اضافه می کنیم و یکم تفت میدیم بعد از چند دقیقه فلفل دلمه رو اضافه میکنیم (توجه داشته باشید که فلفل دلمه بخاطر اینکه کمی آب می ندازه و زود می پزه زود اضافه نشود و حتما بعداز اضافه شدن مواد فوق اضافه شود) حالا آناناس و برنج پخته شده و نخود فرنگیو اضافه می کنیم و روش یکم سس سویا و در آخر روغن کنجد رو میریزیم و همچنان تفت میدیم اینجاست که میتونیم از یه غذای کاملا خوشمزه و پر انرژی لذت ببریم. برنج و آناناس غذایی هست که خیلی زمان کمی برای آماده سازی لازم داره ولی بسیار مفید و پر انرژی هست از مواد قندی و چربی طبیعی پخته شده و کاملا سالمه.

راستی پیشنهاد میکنم اگر به صورت حضوری از فروشگاه خرید می کنید فلفل دلمه ی انتخابی از اونایی باشه که تهش سه تا برجستگی داره چون این نوع برای پخت و پز خوش طعم تر هستند.

 

 

مواد تشکیل دهنده برنج و آناناس:

مواد غذایی خرید سریع
آناناس خرید
پیاز خرید
زنجبیل خرید
فلفل دلمه خرید
سیر خرید
روغن نارگیل خرید
هویج خرید
برنج خرید

ارزش غذایی میوه آناناس :

یک فنجان تکه های آناناس، تقریباً این مواد را داراست:
  •  پروتئین 89 گرم
  • چربی 0.2 گرم
  • سدیم 2 میلی گرم
  • کربوهیدرات 21.5 گرم  (16 گرم قند و 2.3 گرم فیبر)
  • کلسترول 0
  • کالری 82

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آناناس:

  • تیامین
  • ریبوفلاوین
  • پتاسیم
  • اسید پنتونیک
  • بتا کاروتن و آنتی اکسیدان ها
  • اسید فولیک
  • منیزیم
  • ویتامین B – 6
  • منگنز